środa, 25 sierpnia 2010

Major Collins: The prequel...

Hejka!

Miało być krótko dziś, lecz nie będzie tak łatwo... Zalegam Wam dwie AAR-ki z zeszłej Niedzieli. Dziś poświęcę kilka chwil pierwszej z gier: Operacji odbijania jeńca wojennego z rąk niemieckich w II wojnie światowej w telegraficznym skrócie. Zaczynamy!

Gra miała krótki aczkolwiek dynamiczny przebieg. Po stronie niemieckiej siły plasowały się następująco

QB.: - pięć czteroosobowych patroli pieszych z garnizonu niemieckiego
        - stanowisko CKM
        - dwa dwuosobowe patrole na rogatkach miasteczka
Yori: - Generał Jorg Amsel przesłuchujący pojmanego jeńca wraz z "obstawą" wiernych oficerów z SS
        - dwa pojazdy konwoju generała : "Puma" oraz ciężarówka Steyr 1500 wraz z załogą

Do walki o jeńca przystąpiły dwie grupy komandosów SAS dowodzonych przez Wookusha:

-Pierwsza z nich przybyła na miejsce w trzech zdobycznych pojazdach: Kubelwagen (przebrani w niemieckie mundury oficerowie SAS) + 2 Ople Blitz (kierowcy w przebraniach - reszta komandosów ukryta "na pakach" ciężarówek).  Miała za zadanie odbicie jeńca oraz pojmanie wrogiego dowódcy - wydobycie od niego planów, map i korespondencji sztabowej.

-Druga grupa czekała na znak do ataku jak tylko pierwsza eskadra dostanie się w pobliże swoich celów. Ich zadaniem było wspieranie całej akcji oraz przeprowadzenie możliwie jak największego zamieszania oraz dywersji w garnizonie niemieckim...

Let's roll!

Obstawa generała Amsel'a przed zruinowaną cegielnią - miejscem przesłuchania jeńca z SAS...
Widok z góry na centrum mapy - miejsce przesłuchania...
Na północnej "rogatce" punkt wartowniczy sprawdza dokumenty konwoju trzech niemieckich pojazdów...
Widok na "konwój" ze strony północnej...
Niemiecki Zawiadowca Stacji wstrzymuje pociąg aby przepuścić konwój...
Konwój przecina tory kolejowe, Kubelwagen zatrzymuje się obok gazowni przepuszczając dalej dwa Ople...
Patrol niemiecki "jest mocno zainteresowany" przybyłym konwojem...
Wartownicy z "parku maszyn" słyszą nadjeżdżający pojazd...
W tym samym czasie z Kubelwagena przed głównym celem ataku...
...wychodzi przebrana grupa uderzeniowa SAS...
Opel podjeżdża wolno pod park maszyn...
Drugi parkuje tuż obok gazowni, lekko na uboczu...
Patrole niemieckie widzą czterech oficerów z Kubelwagena...
...wchodzących do budynku cegielni...
Zaczęło się! Oficer niemiecki z obstawy Amsel'a zwietrzył podstęp...
...ale jako pierwszy pada od strzału z Lugera oficera SAS'u prosto w twarz! Reszta Niemców padła w walce "na bagnety"...
SAS z pierwszego Opla atakuje Park Maszyn!
Zdezorientowany patrol nie wie co ma robić...
... Wkrótce jednak większość garnizonu padnie od celnego ognia komandosów SAS...


Game over !

Minął nam czas a SAS zdążył nam z totalnego zaskoczenia wytłuc praktycznie cały garnizon w pień, odbić swojego jeńca oraz porwać nam generała... Mało tego wysadzono dwa stanowiska przeciwlotnicze, podpalono park maszyn oraz dobierano już się do gazowni! Bloody well done SAS ! :D

Do następnego razu !

Project: GRU "Razvedchiki"...

Witam!

Dziś krótka zajawka przyszłego projektu z mojej "deski kreślarskiej".

Oto jeden z wielu elementów mojego przyszłego Plutonu Zwiadowców RKKA. Były to dość elitarne jak na "sowiecki walec" jednostki piechoty - specjalizujące się w akcjach często na szpicy frontu bądź na głębokich tyłach wroga. Wykorzystujące metody i patenty z desantu spadochronowego, taktyki walki snajperskiej oraz elementami dywersji siały spory ferment w szeregach niemieckich. Ich pojawienie się w terenie zwiastowało rychłe próby kontrofensyw oraz przełamania linii frontu w danym miejscu. Charakterystyczne dla ich wyglądu są nietypowe (inne jak dla zwykłej piechoty liniowej) mundury. Na zdjęciu widoczny jest zwiadowca w tzw. kamuflażu "Ameba".

Docelowo będę składał ich pod system O:ww2 oraz Ambush Alley: Force on Force :)

Tyle na dziś - efekt prac poniżej!

Hi!


Small update for today. I've started creating a new unit for my soviet Red Army. That's the first figure of Soviet Recon forces of the WW2. These unusual formation is rather different than a standard line infrantry often called a "cannon fodder"... Soviet scouts were a bit more elite, trained well with elements of sniper-combat, airborne tactics, sabotage techniques and many more... Their presence and activity at the battlefield were often a sign of incoming RKKA main forces offensive in that location. The scout below is the first of many more to come! He's wearing an Amoeba-camo styled tunic and trousers with an improvised raincoat.

That's it for today! Stay Tuned! 
Efforts down below.
Cheers!


poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Wakacyjnie... / Holiday time...

Witam!

Dziś kolejna, długo-oczekiwana "wrzutka" ostatnich dokonań modelarsko-wargamingowych. Zaczniemy krótko i treściwie:

1) Popełniłem Char B1 Bis w malowaniu Panzer Battalion 100 - zdobycznych wynalazków francuskich, zmodyfikowanych i wcielonych do Wermachtu (oprócz niego w moim składzie mam jeszcze Somue oraz Pz III do wczesnych walk w Normandii tuż po lądowaniu).




2) Pomalowałem ostatni element terenowy, który leżał i czekał w kolejce z naniesionym czarnym podkładem - zbiornik gazowy Kibri (H0). Będzie miłym, cieszącym oko dodatkiem, tudzież punktem scenariusza na naszych stołach wargamingowych.



3) Dawno temu rozpoczęliśmy wraz z bnk. dość spory projekt jego stołu do gry. Ostatnimi czasy zrobiliśmy spore postępy - stół dostał drzewka, słupy telegraficzne, oraz najważniejszy element - charakterystyczne dla francuskiej ziemi żywopłoty "Bocage", które spędzało nam sen z powiek przez swoje monotonne i żmudne wykonanie. W drodze następnej są drogi, które już dostały kolor, punkt umocniony, więcej drzewek oraz jakieś zabudowania. Nie będę zabierał przyjemności bnk, więc nie umieszczę zbyt wielu zdjęć - reszta pojawi się na jego blogu :)






Dziś to tyle - pozdrawiam!


Hello!


Short and small holiday update in 3-steps. Let's roll:



1) I've finished a Char B1 Bis. It's re-painted die-cast model from Panzer Collection (similar to the Altaya one). This "huge, french bastard" will be a part of Panzer Battalion 100 elements for my Oww2/Force on Force scenarios in the early time of Normandy invasion campaign.


2) I've done as well an objective marker - it's a fuel/gas station from Kibri (H0 train scale). It's gonna be an eye-candy on our wargaming tables. 


3) Together with my friend bnk we are in the middle of a big project - creating a wargaming table for Normandy scenarios. The table belongs to bnk, but we're creating the terrain together, Here are a small efforts of bocage-making time last days. Still a lot of things to do, and at work-in-progress stage, but... it's gonna be a nut-cracker one day! :D



That's all so far... Cheers !